Společnost 24U s.r.o. pořádala poslední víkend v dubnu v International School of Prague další ročník Učitelského summitu, který byl tentokrát zaměřený na robotiku ve výuce a na to, jak se iPad může stát nástrojem moderního učitele! Summit jsme s redakcí navštívili už v loňském roce, kdy jsme přijali pozvání jako posluchači. V letošním roce jsme akci podpořili vystoupením hned tří členů naší redakce, a to s tématy iPad jako společník na cestách, iPad jako komunikační nástroj a iPad a konzumace obsahu.
Nebudu zastírat, že jsem byl zaskočen obdivuhodným počtem účastníků a připraveností celého summitu. Samo prostředí mezinárodní školy, kde se summit odehrával, je inspirující a pomáhá vytvářet stimulující atmosféru. Požádal jsem o rozhovor Jana Jílka, jednoho z pořadatelů, zda by nám summit více představil a podělil se s námi o informace ze zákulisí.
Honzo, jaké bylo letos téma a proč jsi jej zvolil?
Tématem letošního Učitelského summitu byl Moderní učitel a robotika. Řekli jsme si, že je velká škoda, že někteří učitelé používají iPady jen ve škole, ale ne moc ve svém volném čase. A proto jsme si pozvali vás z iPure. Ukázali jste, že iPad je skvělý společník na cestách, je to skvělý komunikativní nástroj a také se s ním dobře prokrastinuje při konzumaci obsahu. Za přednášky moc děkujeme! Aktuálním tématem ve světě je dále robotika, a proto některé workshopy byly zaměřeny na toto téma. Představili se oblíbení ozoboti, roboti Dash nebo stavebnice Samlabs.
Ale hlavně si učitelé odnesli mnoho nápadů a inspirace, jak využít moderní technologie ve výuce.
Kdy se zrodila myšlenka pořádat Učitelský summit? Přeci jenom je to dost neobvyklé, aby nevládní subjekt pomáhal se vzděláváním učitelů.
Myšlenka Učitelského summitu se zrodila před rokem 2011, kdy se také uskutečnil první ročník. Neobvyklé to možná je. Pořádání summitu nás ale baví, ale hlavně v tom vidíme smysl a učitelé dle zpětné vazby odcházejí vždy spokojeni, inspirováni a často se na summit vracejí. A to nás motivuje pořádat další ročníky.
Letos jsem za naši redakci vystupoval coby řečník, společně s Honzou Březinou a Filipem Brožem, a byl jsem překvapen počtem účastníků. Kolik jich bylo a jak se ti podařilo je přesvědčit, aby přijeli v sobotu, ve svém osobním volnu?
Summit navštívilo rekordních 177 účastníků. Ano je to neuvěřitelné, že tolik učitelů ve svém osobním volnu dorazí v sobotu brzy ráno z celé České republiky i ze Slovenska. Za to mají od nás obrovský respekt a jsou inspirací pro ostatní.
Přesvědčovat je moc nemusíme. Asi je summit opravdu baví.
Každý rok do programu dáváš hodinu plnou inspirace, kdy učitelé ukazují své projekty kolegům. Můžeš našim čtenářům popsat, jak probíhala, a čím jsi se nechal inspirovat ty osobně?
Letos to byla třetí hodina plná inspirace. Kdy na první bylo 6 přednášek, na druhé 10 a letos 8 v rámci dopoledního programu summitu. Jedná se o krátké 10minutové vystoupení odvážného učitele, který ukáže účastníkům, jak on používá moderní technologie ve výuce nebo se je snaží jakkoliv inspirovat. Letos mě nejvíc zaujala přednáška učitelky Báry Meskařové, která dokáže hravou formou vtáhnout i malé děti do světa robotiky. To bylo velice inspirativní i pro ostatní učitele, kteří neví, jak děti s roboty oslovit.
Počítám-li správně, tak tento ročník byl již desátý, gratuluji. Máš představu, kolik účastníků za ty roky summit navštívilo a kolik na nich vystupovalo řečníků?
Všechny summity již navštívilo přes 1000 učitelů a vystoupily na nich desítky řečníků. Mezi přednášejícími byl i zástupce organizace Teach for India Srini Swaminathan, vědec britského původu Dr. Michael Londesborough nebo Petr Mára. Ale hlavně desítky aktivních skvělých učitelů.
Prozradíš, na co se mohou učitelé těšit příští rok?
Neprozradím. Ale 100% se mohou opět těšit na hodně nápadů, inspirace a skvělou atmosféru.
Článek byl publikován v příspěvku „Učitelé sobě“ na iPure.cz.